Leuk apparaat zo'n tablet.
Na een paar dagen proberen en instellen zijn dit mijn favoriete apps
Preinstalled:
- Mail (voor mijn werk email, exchange server) en de widgets
- Gmail (voor mijn persoonlijke mail) en de widgets
- Calendar (synchroniseert en mijn google calender, en mijn werk exchange calender)
- WWW webbrowser - die is hardstikke snel.
Je kan in de market alternatieve browser halen, maar is eigenlijk niet nodig.
Tip: Bookmarks uit je browser kan je ook als shortcuts op je home-screens plaatsen. - Adobe Flash [ is pre-geinstalleerd, en met de market kan je een update installeren ]
- READER - die is goed. Leest ook .pdf, .epub bestanden.
- Remote control - de universele afstandsbediening met de infrarood-zender die in deze App zit.
Heb je Sony 2011 Bravia TV of Blu Ray speler dan is de wifi-remote control app een alternatief (wel van sony, niet native op de tablet, zelf downloaden uit de market) . De infrarood control is eigenlijk prettiger. - Flipperkast
- Het is nog even wachten op de spelletjes, films etc. van Sony's eigen netwerk.
Zelf geinstalleerd uit de Market:
Tools:
- File Manager HD
Onder 'Storage' zit je interne sdcard. Navigeer 1 directory omhoog (naar /mnt) en dan naar /mnt/sdcard2. Bookmark deze directory. Doe hetzelfde voor /mnt/sdcard.
De File Manager kan ook over je Locale Netwerk naar gesharede directories bladeren. - Wifi Manager (draadloze netwerken in de buurt zien; heeft ook een widget).
- Auto Wifi Toggle (Auto Off zet zelf je wifi uit als je uit de buurt van bekende netwerken bent; Auto On gebruik ik niet, uitgezet in de app, daar heb ik Wifi Manager voor).
- Wi-Fi Keep Alive widget (schakelen of wifi aan of uit moet blijven als je scherm uit gaat).
- Screen ON widget.
- AndroZip om zip bestanden (email attachments!) uit te kunnen pakken indien nodig.
Media:
- QuickPic - om foto's bladerend te kunnen bekijken, ook die op je externe SD card.
je moet hiervoor in de app in settings, onder browser included folders, eenmalig de volgende twee directories toevoegen: /mnt/sdcard en /mnt/sdcard2
de eerste is het interne geheugen, de tweede is je externe sdcard
bijvoorbeeld een tijdelijke uit je pocketcamera of eentje die je permanent voor je tablet in gebruik neemt. - MX video player (speelt ook andere formaten af, die de native Video player niet aan kan, .mov filmpjes van mijn pocketcameratje bijvoorbeeld)
- Met muziek doe ik eigenlijk niet zo veel
- Denk ook eens aan internet-radio apps. Via het web zou ook moeten werken.
- Wil je bestanden van je tablet naar je TV streamen, dan kan dat bijvoorbeeld met Twonky Media (kopen, gratis trial versie 15 dagen).
- Wil je bestanden van je mediaserver (NAS, DLNA) naar je tablet of op commando van je tablet naar je TV streamen, dan kan dat bijvoorbeeld met UPNP dlna app uit de market.
Internationaal content / zoeken :
Maps (preinstalled, met een update uit de market)
Google Earth (uit de market)
Facebook (nog geen echt mooie HD app van beschikbaar. de Phone-app werkt redelijk)
LinkedIn app - handig voor zakelijk gebruik
Nederlandse content:
Apps van: Nu.nl Buienradar Bright EHBO NS 9292ov Pro
Tenslotte, handig om te weten als je zelf op zoek gaat naar apps in de appstore:
Het besturingssysteem op de tablet is Android 3.1 / 3.2 'Honeycomb'
3.1 is voorgeinstalleerd, 3.2 krijg je 'over the air' vrijwel zodra je hem aanzet en je hem opgeladen hebt.
In de market zie je in de naam van de apps vaak 'HD'
en/of in de toelichting 3.x of 'Honeycomb' genoemd.
Oudere apps, bedoeld voor veel kleinere schermpjes van smartphones, hebben een vormgeving die op de tablet niet zo goed uitpakt. Ze werken meestal wel. Sommige apps, zoals het bekende 'Layar' dat augmented reality doet (informatie van het web combineren met je locatie en kijkrichting en over het beeld van je camera projecteren, bijvoorbeeld Funda prijzen van te koop staande huizen rondom je) doen het nog niet goed op de app: ze herkennen deze tablet nog niet en weten niet aan welke zijde van het scherm de camera zit en verdraaien de tekst 90-graden t.o.v. de camera. Apps die onderhouden worden zullen naar verwachting snel voor deze tablet geupdate worden.
Ik ben benieuwd welke apps andere gebruikers graag gebruiken.
Message was edited by: breedBenR